16 de febrer 2006

La segona setmana del mes de febrer...

La segona setmana del mes de febrer ha estat de molta activitat. Començaré pel final i destacaré la calçotada que els companys del PSC de Perafort van organitzar el passat dissabte. Vaig compartir taula amb el Conseller Joaquim Nadal. Com es de suposar, vam parlar de les oportunitats de futur que té Tarragona i que, avui per avui, sembla que no s’aprofiten.

També vam parlar de la Façana Marítima. Per cert, el divendres es va reunir per primera vegada la Comissió pel Projecte de Façana Marítima. Al meu entendre arriba massa tard, per tant el que cal és recuperar el temps perdut i treballar amb eficàcia i eficiència per avançar en la bona direcció. Tots els tarragonins i tarragonines estem convençuts que és un projecte que marcarà de manera decisiva l’esdevenidor de la nostra ciutat. Per tant, no s’ha d’utilitari per fer política de partit i sí per fer Ciutat.

Quan escric aquestes línies, acabo d’arribar del Nàstic. He gaudit molt pel bon partit dels tarragonins, per l’actitud del públic i pel bon joc de l’Ekpoki (jugador que no em convencia i que ha mostrat detalls de gran jugador). Em recorda una mica el Julio Salinas dels millors temps. En fi, molt content i bona recompensa per a una directiva que està fent bé la feina. Ara només falta el Camp Nou.

Dins els Pla de Visites a les associacions que treballen amb disminuïts, aquesta setmana he visitat el Centre de Paràlisi Cerebral de la Muntanyeta i he parlat amb el seu president Jaume Marí per conèixer tot el que estan fent, el seu esforç per donar més serveis i abastar més edats. el treball amb els nens és boníssim. També he visitat el Col·legi Sant Rafael. El meu reconeixement per la gran tasca que duen a terme.

Un dia molt especial va ser el dimecres quan els estudiants de segon curs de Comunicació Audiovisual de la URV em van fer una entrevista, demostrant una gran “professionalitat”. L’entrevista formava part d’un exercici pràctic inclòs en el programa del curs. Tot va anar molt bé i em vaig endur la impressió que aquests nois i noies seran, ben aviat, uns bons professionals.

Sobre tot va ser divertit. La satisfacció va ser doble: en primer terme, per l’oportunitat de col·laborar amb aquest grup d’estudiants; i en segon per retornar a l’edifici del Seminari que tants records em porta, ja que allí vaig estudiar el batxillerat.

El dijous, em vaig reunir amb els companys del Grup Municipal d’ICV-LP per tal de preparar les al·legacions als Pressupostos del 2006, que no només s’han presentat per part de l’equip de govern amb un retard inacceptable, sinó que han tingut oblits tant importants com el de destinar diners pel Nou Estadi del Nàstic. Per cert, que el Nàstic està en un gran moment.

La passejada per la Rambla de diumenge ha estat una bona experiència, que demostra que els tarragonins i tarragonines som molt generosos quan es tracta de fer ciutat.

Estic llegint el darrer llibre de Jordi Tiñena “El mercant”. És un canvi en relació als altres dos que he llegit del Jordi: “El mercader de Perpinyà” i “Dies a la ciutat”. “El mercant” promet emocions en una situació estranya d’un embarcat per errada.

Veurem com va, només estic per la tercera part. Però he de confessar la meva debilitat per l’autor, els seus llibres i els seus articles, que és una pena que La Vanguardia no hagi continuat. Ara espero la propera obra de l’Olga Xirinacs (una novel·la en castellà). Vaig emocionar-me molt amb la darrera obra de poemes de l’escriptora.

Per cert al costat de casa, al carrer, hi ha una paperera que des de febrer de 2002 els veïns estem pendents que la substitueixin per una de nova, en bon estat, i no hi ha manera. Veurem si els responsables de dur a terme la substitució, llegeixen aquest escrit.